Egyéni vállalkozók adóbevallása

Azon egyéni vállalkozóknak, akik tevékenységüket folyamatosan végezték illetve akik a tevékenységüket az adóév utolsó napján szüneteltették 2012. február 27-ig kötelesek benyújtani 1153-as személyi jövedelemadó bevallásukat.

Aki a tevékenységét egész évben szüneteltette, annak az SZJA bevallás 13-as EV-re vonatkozó lapjait nem is kell kitöltenie. Ha évközben kezdte el a tevékenységét szüneteltetni, akkor ki kell töltenie ezeket a lapokat akkor is, ha nem volt bevétele az adóévben.

Tevékenységét év közben megszüntető egyéni vállalkozónak 2012. május 21-ig kell a 1153-as bevallását benyújtania.

Amennyiben az adózó a feltételeitől függő kedvezményét elvesztette, akkor annak abban az esetben is be kell nyújtania az adóbevallás 13-as lapjait, ha a tevékenységét egész adóévben szüneteltette.

Adóbevallás elkészítése közben sok tételre kell figyelni, ezek közül néhány a teljesség igénye nélkül:

  • jövedelem megállapítása, bevételek,
  • egyéb bevételek,
  • megszűnés miatti egyéb bevételek,
  • tárgyi eszköz értékesítése,
  • bérbeadás,
  • kisvállalkozói kedvezmény,
  • fejlesztési tartalék,
  • költségek elszámolása
  • szüneteltetés alatti költségek,
  • rezsiköltség stb.
Ne szabad megfeledkezni a leltározásról, az esetleges selejtezésről, veszteségelhatárolásról sem a bevallás készítésénél, mert ezek módosítják a bevallás adatait. 

ÁFA körös egyéni vállalkozó esetén 2012. február 25-ig szintén be kell nyújtania a 1165-ös ÁFa kötelezettségről szóló bevallását.

Alkalmazott foglalkoztatása esetén a 1101-es bevallást is be kell nyújtania 2012. február 25-ig az egyéni vállalkozónak.

Tetszett? Küld el másnak is!
  • Print
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • PDF
  • RSS
Kategória: Adózási ismeretek, Blog, Egyéni vállalkozás, Könyvelés | A közvetlen link.

Egyéni vállalkozók adóbevallása bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Reni szerint:

    Kedves Brigitta,
    A párom egyéni vállalkozó, és én csinálom a könyvelését, nem túl bonyolult, de még csak kezdő szinten vagyok.2010ben kezdte a vállalkozást, és miután megcsináltam a pénztárkönyvét (a nyomtatványban),akkor jutott tudomásomra, hogy a számlakivonatot is le kell könyvelni időrendben persze.Így az lenne a kérdésem,hogy ebben az esetben tudok-e utólag bejavítani a pénztárkönyvben. Vagy egyszerűbb lenne áthúzni az egészet,mint rontott és újra megírni? vagy lehet-e ezek után excel formátumban vezetni a pénztárkönyvét?
    Köszönöm válaszod előre is.
    Reni

    • Botosné Brigitta szerint:

      Kedves Renáta!

      Bankszámla kivonatra gondolsz? Hogyan lett lekönyvelve korábban az átutalásos számla kiegyenlítése? Új tételek kerülnének bele a könyvelésbe? Ha új tételek is belekerülnek, akkor a könyvelés év végi eredménye is változik, amely önellenőrzést is maga után von. Ha újra kell írni, mert új tételek is belekerülnek, akkor már nyugodtan készítheted Excelben is a pénztárkönyvet.

      Üdv:

      Brigi

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>